Rozdział 1
Przesłanki działalności marketingowej w przedsiębiorstwie
W potocznym rozumieniu, rynek jest to system zbierania informacji o produktach.
Prawda
Fałsz
Przedmiotem wymiany są potrzeby nabywców.
Prawda
Fałsz
Rozbieżności czasowe wynikają z faktu, że konsumenci nie muszą kupować, spożywać lub używać produktów w tym samym czasie, gdy są wytwarzane.
Prawda
Fałsz
Użyteczności są to korzyści pochodzące z zaspokojenia potrzeb nabywców przez produkt.
Prawda
Fałsz
Zysk jest jednym z ważniejszych czynników skłaniających ludzi do wydawania pieniędzy oraz dowolnego gospodarowania zasobami.
Prawda
Fałsz
Spółdzielnie występują najczęściej wśród rolników i rzemieślników.
Prawda
Fałsz
Proces technologiczny wchodzi w zakres wiedzy marketingowej.
Prawda
Fałsz
Orientację na produkcję można wyrazić sloganem: "jeżeli możemy tanio kupić produkt, to on sam się sprzeda".
Prawda
Fałsz
Społeczne aspekty marketingu rozpatrywane są w celu osiągnięcia consensusu pomiędzy satysfakcją nabywców, wymogami środowiska naturalnego, interesami społecznymi i interesami przedsiębiorstwa.
Prawda
Fałsz
Przywódca autokratyczny podejmuje decyzje po zasięgnięciu opinii podwładnych.
Prawda
Fałsz