Rozdział 1
Przesłanki działalności marketingowej w przedsiębiorstwie

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


W potocznym rozumieniu, rynek jest to system zbierania informacji o produktach.

Prawda
Fałsz



Przedmiotem wymiany są potrzeby nabywców.

Prawda
Fałsz



Rozbieżności czasowe wynikają z faktu, że konsumenci nie muszą kupować, spożywać lub używać produktów w tym samym czasie, gdy są wytwarzane.

Prawda
Fałsz



Użyteczności są to korzyści pochodzące z zaspokojenia potrzeb nabywców przez produkt.

Prawda
Fałsz



Zysk jest jednym z ważniejszych czynników skłaniających ludzi do wydawania pieniędzy oraz dowolnego gospodarowania zasobami.

Prawda
Fałsz



Spółdzielnie występują najczęściej wśród rolników i rzemieślników.

Prawda
Fałsz



Proces technologiczny wchodzi w zakres wiedzy marketingowej.

Prawda
Fałsz



Orientację na produkcję można wyrazić sloganem: "jeżeli możemy tanio kupić produkt, to on sam się sprzeda".

Prawda
Fałsz



Społeczne aspekty marketingu rozpatrywane są w celu osiągnięcia consensusu pomiędzy satysfakcją nabywców, wymogami środowiska naturalnego, interesami społecznymi i interesami przedsiębiorstwa.

Prawda
Fałsz



Przywódca autokratyczny podejmuje decyzje po zasięgnięciu opinii podwładnych.

Prawda
Fałsz



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88