Rozdział 9
Kanały dystrybucji i dystrybucja hurtowa
Pośrednicy handlowi zapewniają nabywcom uzyskanie korzyści związanych z ____________, miejscem, posiadaniem i informacją.
czasem
dostatkiem
gwarancją
okazją
Kanały ___________są wygodniejsze, gdy działalność dystrybucyjna producenta jest nieopłacalna, czyli pośrednicy są dla niego źródłem oszczędności.
centralne
interferencyjne
pośrednie
wydłużone
Zestawy ____________ powstają przez połączenie podobnych lub komplementarnych produktów, które nabywcy docelowi chcą kupić w jednym miejscu.
asortymentowe
agregatowe
składowe
wielokierunkowe
Produkty łatwo psujące się przemieszczane są przez dystrybucję ____________.
bezpośrednią
przelotną
temporalną
terminową
Eksponowanie ____________ oznacza, że produkt jest dostępny w tych punktach sprzedaży, które mogą zaspokoić potrzeby nabywców.
efektywne
kompletne
racjonalne
schematyczne
Dystrybucja ____________ oznacza sprzedaż produktu przez wszystkich hurtowników i detalistów dostępnych dla producenta i odpowiednio dostosowanych do obrotu danym produktem.
intensywna
permanentna
polaryzacyjna
priorytetowa
____________ uczestników kanału polega na szkoleniu, nadzorze i stosowaniu zachęt do sprzedaży danego produktu.
Instytucjonalizowanie
Motywowanie
Nakłanianie
Uprawomocnianie
____________ w kanale dystrybucji powstaje wtedy, gdy jeden uczestnik kanału sądzi, że inny uczestnik postępuje w taki sposób, który uniemożliwia mu realizację jego celów.
Afektacja
Konflikt
Kontrakcja
Rewindykacja
Hurtownik posiada zaplecze ______________ i utrzymuje zapasy produktów.
bazarowe
magazynowe
podręczne
przetwórcze
Dostarczenie przez hurt użyteczności miejsca i czasu zwalnia detalistę z ____________ posiadania dużych zapasów produktów.
konieczności
konwencjonalnego
ryzyka
sekwencyjnego