Rozdział 9
Kanały dystrybucji i dystrybucja hurtowa

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Pośrednicy handlowi zapewniają nabywcom uzyskanie korzyści związanych z ____________, miejscem, posiadaniem i informacją.

czasem
dostatkiem
gwarancją
okazją



Kanały ___________są wygodniejsze, gdy działalność dystrybucyjna producenta jest nieopłacalna, czyli pośrednicy są dla niego źródłem oszczędności.

centralne
interferencyjne
pośrednie
wydłużone



Zestawy ____________ powstają przez połączenie podobnych lub komplementarnych produktów, które nabywcy docelowi chcą kupić w jednym miejscu.

asortymentowe
agregatowe
składowe
wielokierunkowe



Produkty łatwo psujące się przemieszczane są przez dystrybucję ____________.

bezpośrednią
przelotną
temporalną
terminową



Eksponowanie ____________ oznacza, że produkt jest dostępny w tych punktach sprzedaży, które mogą zaspokoić potrzeby nabywców.

efektywne
kompletne
racjonalne
schematyczne



Dystrybucja ____________ oznacza sprzedaż produktu przez wszystkich hurtowników i detalistów dostępnych dla producenta i odpowiednio dostosowanych do obrotu danym produktem.

intensywna
permanentna
polaryzacyjna
priorytetowa



____________ uczestników kanału polega na szkoleniu, nadzorze i stosowaniu zachęt do sprzedaży danego produktu.

Instytucjonalizowanie
Motywowanie
Nakłanianie
Uprawomocnianie



____________ w kanale dystrybucji powstaje wtedy, gdy jeden uczestnik kanału sądzi, że inny uczestnik postępuje w taki sposób, który uniemożliwia mu realizację jego celów.

Afektacja
Konflikt
Kontrakcja
Rewindykacja



Hurtownik posiada zaplecze ______________ i utrzymuje zapasy produktów.

bazarowe
magazynowe
podręczne
przetwórcze



Dostarczenie przez hurt użyteczności miejsca i czasu zwalnia detalistę z ____________ posiadania dużych zapasów produktów.

konieczności
konwencjonalnego
ryzyka
sekwencyjnego



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88