Rozdział 8
Kierowanie rozwojem produktu

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Produkt może być kierowany na ___________ rynek lub segment rynku na każdym etapie cyklu życia.

autentyczny
inny
nasycony
nowy



Niewiele nowych produktów opiera się na ____________ wynalazku.

intratnym
laboratoryjnym
legalnym
oryginalnym



____________ wprowadzanie produktu na rynek redukuje ryzyko niepowodzenia, a w przypadku niepomyślnego biegu wypadków ogranicza rozmiar straty.

Konsekwentne
Przyspieszone
Stopniowe
Temporalne



Wysoka cena i ____________ promocja nowego produktu, nazywana jest szybkim „zbieraniem śmietanki”.

inadekwatna
intensywna
komasowana
koncentryczna



Podczas etapu dojrzałości występuje ostra konkurencja, gdyż dużo nowych odmian i ____________ produktu pojawia się na rynku.

imitacji
mutacji
nowelizacji
substytutów



Produkt wycofywany z rynku może stać się jednak produktem ____________ poszukiwanym dla wciąż lojalnych nabywców.

imperatywnie
impulsywnie
specjalnie
tymczasowo



____________ zastosowana do produkcji danego produktu może znaleźć nieoczekiwane zastosowanie do wytwarzania innych produktów.

Innowacja
Interferencja
Prefiguracja
Technika



Szybka zmiana mody wpływa na wzrost kosztów ___________ i powoduje dodatkowe koszty marketingu mix.

moderacji
produkcji
transferu
zakładowych



____________ marketingowy pozwala sprawdzić świadomość marki produktu wśród nabywców i poznać zamiary dotyczące zakupienia produktu.

Identyfikator
Rekonesans
Test
Wywiad



Brak dokładnego rozpoznania potrzeb nabywców stanowi główną przyczynę nieprzyjęcia się ____________ produktu na rynku.

drogiego
nowego
repliki
zrekonstruowanego



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88