Rozdział 8
Kierowanie rozwojem produktu
Produkt może być kierowany na ___________ rynek lub segment rynku na każdym etapie cyklu życia.
autentyczny
inny
nasycony
nowy
Niewiele nowych produktów opiera się na ____________ wynalazku.
intratnym
laboratoryjnym
legalnym
oryginalnym
____________ wprowadzanie produktu na rynek redukuje ryzyko niepowodzenia, a w przypadku niepomyślnego biegu wypadków ogranicza rozmiar straty.
Konsekwentne
Przyspieszone
Stopniowe
Temporalne
Wysoka cena i ____________ promocja nowego produktu, nazywana jest szybkim „zbieraniem śmietanki”.
inadekwatna
intensywna
komasowana
koncentryczna
Podczas etapu dojrzałości występuje ostra konkurencja, gdyż dużo nowych odmian i ____________ produktu pojawia się na rynku.
imitacji
mutacji
nowelizacji
substytutów
Produkt wycofywany z rynku może stać się jednak produktem ____________ poszukiwanym dla wciąż lojalnych nabywców.
imperatywnie
impulsywnie
specjalnie
tymczasowo
____________ zastosowana do produkcji danego produktu może znaleźć nieoczekiwane zastosowanie do wytwarzania innych produktów.
Innowacja
Interferencja
Prefiguracja
Technika
Szybka zmiana mody wpływa na wzrost kosztów ___________ i powoduje dodatkowe koszty marketingu mix.
moderacji
produkcji
transferu
zakładowych
____________ marketingowy pozwala sprawdzić świadomość marki produktu wśród nabywców i poznać zamiary dotyczące zakupienia produktu.
Identyfikator
Rekonesans
Test
Wywiad
Brak dokładnego rozpoznania potrzeb nabywców stanowi główną przyczynę nieprzyjęcia się ____________ produktu na rynku.
drogiego
nowego
repliki
zrekonstruowanego