Rozdział 5
Organizowanie i metody badań marketingowych

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Kwestie wymagające natychmiastowego rozstrzygnięcia powinny być rozwiązywane na podstawie danych dostępnych w ____________.

bazie
Internecie
SIM
SWD



Badania marketingowe ____________ obejmują problemy doniosłe, z wieloraką możliwością rozwiązań, dużym ryzykiem, znacznymi kosztami i długookresowymi następstwami.

komercyjne
kompleksowe
schematyczne
zlecone



___________ podejście do badań gwarantuje obiektywne i uporządkowane testowanie idei, koncepcji, opinii i poglądów przed ich akceptowaniem.

Koherencyjne
Komutatywne
Naukowe
Systematyczne



Często ____________ zastosowana(y) do badania jednego problemu może być użyteczna(y), po odpowiedniej adaptacji, do rozwiązywania innego problemu.

metoda
notacja
paradygmat
paralela



Definiowanie problemu jest ____________ i zarazem najtrudniejszym etapem badania.

najdłuższym
najważniejszym
nowatorskim
utylitarnym



Analiza ____________ jest to studiowanie dostępnych danych i zdarzeń związanych z problemem.

koneksji
relacji
sytuacji
wartości



Metody ____________ są pomocne do poszukiwania związków i zależności pomiędzy czynnikami determinującymi działalność a wynikami gospodarowania.

ilościowe
kolokwialne
symptomatyczne
synchronizacyjne



Dane pierwotne są zbierane wyłącznie metodami ____________.

jakościowymi
sondażowymi
statystycznymi
systemowymi



Metoda ____________ polega na uogólnianiu opinii pewnej liczby ekspertów, którzy nie mogą się spotkać ze względu na brak dogodnego terminu lub wysoki koszt dojazdu.

bostońska
delficka
eksperymentalna
korekcyjna



W zależności od celów badawczych możemy wyróżnić obserwację przez przyglądanie się i _______________.

asystowanie
organoleptykę
partycypację
translokację



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88