Rozdział 5
Organizowanie i metody badań marketingowych
Kwestie wymagające natychmiastowego rozstrzygnięcia powinny być rozwiązywane na podstawie danych dostępnych w ____________.
bazie
Internecie
SIM
SWD
Badania marketingowe ____________ obejmują problemy doniosłe, z wieloraką możliwością rozwiązań, dużym ryzykiem, znacznymi kosztami i długookresowymi następstwami.
komercyjne
kompleksowe
schematyczne
zlecone
___________ podejście do badań gwarantuje obiektywne i uporządkowane testowanie idei, koncepcji, opinii i poglądów przed ich akceptowaniem.
Koherencyjne
Komutatywne
Naukowe
Systematyczne
Często ____________ zastosowana(y) do badania jednego problemu może być użyteczna(y), po odpowiedniej adaptacji, do rozwiązywania innego problemu.
metoda
notacja
paradygmat
paralela
Definiowanie problemu jest ____________ i zarazem najtrudniejszym etapem badania.
najdłuższym
najważniejszym
nowatorskim
utylitarnym
Analiza ____________ jest to studiowanie dostępnych danych i zdarzeń związanych z problemem.
koneksji
relacji
sytuacji
wartości
Metody ____________ są pomocne do poszukiwania związków i zależności pomiędzy czynnikami determinującymi działalność a wynikami gospodarowania.
ilościowe
kolokwialne
symptomatyczne
synchronizacyjne
Dane pierwotne są zbierane wyłącznie metodami ____________.
jakościowymi
sondażowymi
statystycznymi
systemowymi
Metoda ____________ polega na uogólnianiu opinii pewnej liczby ekspertów, którzy nie mogą się spotkać ze względu na brak dogodnego terminu lub wysoki koszt dojazdu.
bostońska
delficka
eksperymentalna
korekcyjna
W zależności od celów badawczych możemy wyróżnić obserwację przez przyglądanie się i _______________.
asystowanie
organoleptykę
partycypację
translokację