Rozdział 4
System informacji marketingowej

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Przedsiębiorstwo rozpatrywane jako____________, grupuje pracowników w piony, wydziały i działy - tworzące komórki organizacyjne.

instytucja
jednostka gospodarująca
osoba prawna
system



System, w którym procesy zbierania i przetwarzania danych realizowane są za pomocą technik komputerowych, nazywany jest systemem ____________.

elektronicznym
informatycznym
interferencyjnym
komunikatywnym



Składniki systemu są wzajemnie powiązane w taki sposób, że ____________ jednego składnika zazębia się w jakiś sposób z funkcją innego składnika.

cecha
cel
dominanta
funkcja



____________ stanowi wszystko to, co system pobiera ze środowiska dla wypełnienia ustalonych celów.

Kwantum
Pakiet
Wejście
Źródło



Przy projektowaniu SIM najpierw określa się ___________ systemu, a więc informacje, jakie chcielibyśmy otrzymać.

granice
wyjście
wynik
zakres



Dane są niejako ___________, z którego powstają informacje.

kwestionariuszem
kworum
półfabrykatem
surowcem



Źródła ___________ charakteryzują się elastycznością, pomagają zweryfikować intencje konkurentów i dane pochodzące ze źródeł formalnych.

kompletne
nieoficjalne
prywatne
zakamuflowane



Modele ___________ służą do przewidywania wpływu różnych decyzji na sytuację przedsiębiorstwa na rynku.

defetystyczne
kompensacyjne
popytu
symulacyjne



Niepewność i ____________ są cechami nieodłącznymi podejmowania i wdrażania każdej decyzji marketingowej.

determinizm
nieprawdopodobieństwo
ryzyko
zagadkowość



Wyniki badań marketingowych obrazują ____________ stan faktyczny w okresie ich realizacji.

prawdopodobny
precyzyjnie
schematycznie
szacunkowo



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88