Rozdział 4
System informacji marketingowej
Przedsiębiorstwo rozpatrywane jako____________, grupuje pracowników w piony, wydziały i działy - tworzące komórki organizacyjne.
instytucja
jednostka gospodarująca
osoba prawna
system
System, w którym procesy zbierania i przetwarzania danych realizowane są za pomocą technik komputerowych, nazywany jest systemem ____________.
elektronicznym
informatycznym
interferencyjnym
komunikatywnym
Składniki systemu są wzajemnie powiązane w taki sposób, że ____________ jednego składnika zazębia się w jakiś sposób z funkcją innego składnika.
cecha
cel
dominanta
funkcja
____________ stanowi wszystko to, co system pobiera ze środowiska dla wypełnienia ustalonych celów.
Kwantum
Pakiet
Wejście
Źródło
Przy projektowaniu SIM najpierw określa się ___________ systemu, a więc informacje, jakie chcielibyśmy otrzymać.
granice
wyjście
wynik
zakres
Dane są niejako ___________, z którego powstają informacje.
kwestionariuszem
kworum
półfabrykatem
surowcem
Źródła ___________ charakteryzują się elastycznością, pomagają zweryfikować intencje konkurentów i dane pochodzące ze źródeł formalnych.
kompletne
nieoficjalne
prywatne
zakamuflowane
Modele ___________ służą do przewidywania wpływu różnych decyzji na sytuację przedsiębiorstwa na rynku.
defetystyczne
kompensacyjne
popytu
symulacyjne
Niepewność i ____________ są cechami nieodłącznymi podejmowania i wdrażania każdej decyzji marketingowej.
determinizm
nieprawdopodobieństwo
ryzyko
zagadkowość
Wyniki badań marketingowych obrazują ____________ stan faktyczny w okresie ich realizacji.
prawdopodobny
precyzyjnie
schematycznie
szacunkowo