Rozdział 24
Analiza środowiska międzynarodowego

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Na wymianę międzynarodową wpływa stosunek rządu i opinii publicznej do działalności przedsiębiorstw ____________.

importowych
konkurencyjnych
obcych
wirtualnych



W razie _____________ istnieje groźba konfiskaty majątku przedsiębiorstw obcych.

konfliktów społecznych
przewrotu politycznego
recesji gospodarki
transformacji gospodarczej



Korzystniejsze jest rozpoczęcie eksportu od posłużenia się ____________.

arbitrażem
konosamentem
naśladownictwem
pośrednikiem



Niektóre branże przemysłowe muszą być __________ ze względu na bezpieczeństwo krajowe.

koncesjonowan
limitowane
ochraniane
reorganizowane



W przypadku _____________ ustalenia kursu waluty pojawić się może „czarny” rynek dewizowy.

denominacji
remisji
sztucznego
zaniżonego



Rząd może regulować poziom cen przez stawki podatków pośrednich nakładanych na produkt, takich jak: VAT, akcyza i podatki ___________.

dewizowe
importowe
składowe
wwozowe



Cła antydumpingowe stosowane są wtedy, gdy produkty z obcego kraju ____________ są po cenach niższych od cen pobieranych na rynku rodzimym.

eksportowane
oferowane
reglamentowane
sprzedawane



____________ barterowe polegają na naturalnej wymianie jednego produktu na inny produkt.

Konsygnacje
Kontyngenty
Transakcje
Tranzyty



Większość zasad etycznych jest wytworem __________.

ideologii
konsensu
prawodawstwa
religii



Niektóre kraje zmierzają do połączenia integracji gospodarczej z integracją ___________.

narodową
polityczną
społeczną
ustrojową



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88