Rozdział 23
Podstawy marketingu międzynarodowego
Większość krajów nie stosuje polityki ____________, czyli osiągnięcia takiej równowagi między produkcją a konsumpcją, przy której krajowa produkcja nie wymaga eksportu, a krajowa konsumpcja importu.
autarkii
autonomii
interwencjonizmu
relatywizacji
Potrzeby nabywców za granicą rozpoznawane są przez poszerzony system informacji marketingowej (SIM) i ______________.
analizę input-output
badania marketingowe
koncesje konsularne
studia merkantylne
Smith twierdzi, że „niewidzialna ręka” mechanizmu rynkowego jest najlepszym __________ międzynarodowej wymiany.
indykatorem
probierzem
propagatorem
stymulatorem
Ricardo stwierdził, że rozsądniej jest wytwarzać i eksportować produkty, które wymagają ____________ nakładu pracy w stosunku do nakładów pracy na wytworzenie produktów w innym kraju.
kurczącego się
marginalnego
minimalistycznego
mniejszego
Największe udziały w wymianie międzynarodowej przypadają na kraje ____________ uprzemysłowione.
asocjatywne
bogate
wysoko
zunifikowane
Międzynarodowe korporacje nie tylko oferują nowoczesne produkty, ale posługują się również wyrafinowanymi formami _____________.
ekspansji
kontrybucji
proklamacji
promocji
Wejście na rynek zagraniczny dla niektórych producentów krajowych może oznaczać dynamiczny rozwój, a dla innych ___________.
abnegację
dyspensę
prolongatę
przetrwanie
Szansa eksportowa może kryć się w międzynarodowych umowach ____________.
bilateralnych
konfederacyjnych
nostryfikacyjnych
promulgacyjnych
Przez zakup produktów znanych na świecie marek ludność przybiera postawy ____________.
eklektyczne
internacjonalistyczne
konformistyczne
kosmopolityczne
Filie ściśle ze sobą kooperują, a ____________, know-how i kierownictwo filii są łatwo przemieszczane z jednego kraju do innego.
baza
podwaliny
środki
zapasy