Rozdział 23
Podstawy marketingu międzynarodowego

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Większość krajów nie stosuje polityki ____________, czyli osiągnięcia takiej równowagi między produkcją a konsumpcją, przy której krajowa produkcja nie wymaga eksportu, a krajowa konsumpcja importu.

autarkii
autonomii
interwencjonizmu
relatywizacji



Potrzeby nabywców za granicą rozpoznawane są przez poszerzony system informacji marketingowej (SIM) i ______________.

analizę input-output
badania marketingowe
koncesje konsularne
studia merkantylne



Smith twierdzi, że „niewidzialna ręka” mechanizmu rynkowego jest najlepszym __________ międzynarodowej wymiany.

indykatorem
probierzem
propagatorem
stymulatorem



Ricardo stwierdził, że rozsądniej jest wytwarzać i eksportować produkty, które wymagają ____________ nakładu pracy w stosunku do nakładów pracy na wytworzenie produktów w innym kraju.

kurczącego się
marginalnego
minimalistycznego
mniejszego



Największe udziały w wymianie międzynarodowej przypadają na kraje ____________ uprzemysłowione.

asocjatywne
bogate
wysoko
zunifikowane



Międzynarodowe korporacje nie tylko oferują nowoczesne produkty, ale posługują się również wyrafinowanymi formami _____________.

ekspansji
kontrybucji
proklamacji
promocji



Wejście na rynek zagraniczny dla niektórych producentów krajowych może oznaczać dynamiczny rozwój, a dla innych ___________.

abnegację
dyspensę
prolongatę
przetrwanie



Szansa eksportowa może kryć się w międzynarodowych umowach ____________.

bilateralnych
konfederacyjnych
nostryfikacyjnych
promulgacyjnych



Przez zakup produktów znanych na świecie marek ludność przybiera postawy ____________.

eklektyczne
internacjonalistyczne
konformistyczne
kosmopolityczne



Filie ściśle ze sobą kooperują, a ____________, know-how i kierownictwo filii są łatwo przemieszczane z jednego kraju do innego.

baza
podwaliny
środki
zapasy



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88