Rozdział 21
Kierowanie rozwojem produktów przemysłowych

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Popyt na produkty ___________ może mieć charakter łączny,kiedy do wytworzenia jednego produktu potrzeba tyle samo innego produktu jako części składowej.

inwestycyjne
kompleksowe
komplementarne
przemysłowe



Dostawca produktów przemysłowych często dostosowuje cechy techniczno-użytkowe produktu i warunki dostawy do indywidualnych _________ nabywcy.

obrachunków
paradygmatów
specyfikacji
wymagań



Zasady współpracy dostawców i nabywców produktów przemysłowych regulowane są w dużym stopniu przepisami prawnymi i ____________ .

symplifikacjami
refleksjami
rutyną
zwyczajami



Analiza ________ pozwala wybrać produkt po racjonalnie uzasadnionej cenie, który odpowiada normom technicznym.

imputacji
obligacji
oferty
przetargu



W poszukiwaniu wiadomości o parametrach technicznych produktu wykorzystujemy również ____________ techniczne.

doradztwo
dywagacje
nowinki
prerogatywy



Dostawca zobowiązany jest do świadczenia usług ____________ uwzględnionych w kontrakcie.

fakultatywnych
legalizacyjnych
posprzedażowych
profilaktycznych



Zakupy rutynowe występują wtedy, gdy zamówienia na dany produkt są____________ .

antycypowane
regularne
restytucyjne
uzasadnione



W celu otrzymania zamówienia dostawca próbuje przekonać argumentami ____________ pracowników centrum zakupu.

inteligentnych
kluczowych
kontrybucyjnych
reprezentatywnych



Kanały bezpośredniej dystrybucji sprzyjają zawieraniu transakcji ___________, w których dostawca staje się równocześnie nabywcą.

adhezyjnych
kredytowych
łańcuchowych
wiązanych



Jeżeli cena produktu wzrasta znacznie, to nabywcy mogą poszukiwać ____________.

katalizatorów
regulatorów
repliki
substytutów



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88