Rozdział 19
Planowanie marketingowe

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Planowanie rozpoczyna się od analizy SWOT i sformułowania założeń ____________.

działalności marketingowej
kreatywności kapitałowej
marketingu mix
progresji mix



Strategia marketingowa może być doskonalona lub weryfikowane cele marketingowe, jeżeli brak __________ do ich realizacji.

inicjacji
kondensacji
przesłanek
środków



Plan taktyczny służy do rozwiązania szczegółowych kwestii podczas ___________ działalności przedsiębiorstwa.

bieżącej
inwestycyjnej
selektywnej
typowej



Przed ustaleniem końcowej prognozy wyniki prognoz ilościowych i opinie są porównywane i ____________.

konsolidowane
niwelowane
testowane
unifikowane



Do szacowania ___________ rynku docelowego stosujemy prognozowanie ilościowe i przewidywanie.

chłonności
profilu
równowagi
spójności



Przez ekstrapolację linii trendu otrzymujemy __________ kierunek rozwoju sprzedaży.

ogólny
prawdopodobny
probabilistyczny
tendencyjny



Analiza powiązań _____________ pozwala poznać tendencje rozwojowe zjawisk społecznych i gospodarczych według tzw. efektu domina.

deterministycznych
pokrewnych
selektywnych
wzajemnych



Kierownik może szacować potencjalny rynek i sprzedaż poszczególnych produktów opierając się na ____________ sytuacji rynkowej.

analizie
fluktuacji
konfirmacji
kwantytatywnej



W celu ____________ planowania i szybkiego wykonania operacji matematycznych, możemy użyć do analizy tabeli kalkulacyjnej.

matematyzowania
rozszerzania
uelastyczniania
usprawnienia



Minimalny poziom wydatków marketingowych, konieczny, aby znaleźć się na rynku, nazywamy ____________ wydatków marketingowych.

imperatywem
komponentem
progiem
szczeblem



Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88