Rozdział 18
Strategie marketingowe

Wybierz prawidłową odpowiedź.


W praktyce gospodarowania strategia jest to koncentrowanie się na najważniejszych _____________, zmierzających do realizacji ustalonych celów.

decyzjach
inicjatywach
prawidłowościach
zjawiskach



Przewaga przedsiębiorstwa łączy się z robieniem czegoś pragmatycznie i ____________ od konkurentów.

efektowniej
ekstensywniej
pomyślniej
sprawniej



____________ są to niekorzystne trendy w rozwoju środowiska zewnętrznego lub sytuacji rynkowej.

Frustracje
Konsternacje
Kryzysy
Zagrożenia



Selekcja nadarzających się okazji odbywa się zwykle według z góry ustalonych ____________.

kryteriów
odnośników
parametrów
zasad



Rozwój produktu polega na oferowaniu nowego lub udoskonalonego produktu na ____________ rynkach.

desygnowanych
dostępnych
eksploatowanych
zdobytych



Słabe i silne strony przedsiębiorstwa muszą być rozpatrywane na tle układów ____________.

krytycznych
odniesienia
węzłowych
zwrotnych



„Dojne krowy” są to __________, które mają wprawdzie jeszcze duże udziały w rynku, lecz niewielkie perspektywy na wzrost tych udziałów.

produkty
przetwory
symulatory
zwierzęta



Produkty ____________ są to produkty, które mają podrzędne udziały w rynku.

incompatibilia
"psy"
ugory
zanikowe



Jedną z metod zbierania wiadomości o _____________ jest metoda określana terminem angielskim benchmarking.

koniunkturalistach
konkurentach
konsumentach
kontrahentach



____________ przypomina postępowaniem pasożyta, który żeruje na innowacji technicznej i marketingowej wprowadzanej przez konkurentów.

Fałszerz
Imitator
Impertynent
Pretendent



Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88