Rozdział 18
Strategie marketingowe
W praktyce gospodarowania strategia jest to koncentrowanie się na najważniejszych _____________, zmierzających do realizacji ustalonych celów.
decyzjach
inicjatywach
prawidłowościach
zjawiskach
Przewaga przedsiębiorstwa łączy się z robieniem czegoś pragmatycznie i ____________ od konkurentów.
efektowniej
ekstensywniej
pomyślniej
sprawniej
____________ są to niekorzystne trendy w rozwoju środowiska zewnętrznego lub sytuacji rynkowej.
Frustracje
Konsternacje
Kryzysy
Zagrożenia
Selekcja nadarzających się okazji odbywa się zwykle według z góry ustalonych ____________.
kryteriów
odnośników
parametrów
zasad
Rozwój produktu polega na oferowaniu nowego lub udoskonalonego produktu na ____________ rynkach.
desygnowanych
dostępnych
eksploatowanych
zdobytych
Słabe i silne strony przedsiębiorstwa muszą być rozpatrywane na tle układów ____________.
krytycznych
odniesienia
węzłowych
zwrotnych
„Dojne krowy” są to __________, które mają wprawdzie jeszcze duże udziały w rynku, lecz niewielkie perspektywy na wzrost tych udziałów.
produkty
przetwory
symulatory
zwierzęta
Produkty ____________ są to produkty, które mają podrzędne udziały w rynku.
incompatibilia
"psy"
ugory
zanikowe
Jedną z metod zbierania wiadomości o _____________ jest metoda określana terminem angielskim benchmarking.
koniunkturalistach
konkurentach
konsumentach
kontrahentach
____________ przypomina postępowaniem pasożyta, który żeruje na innowacji technicznej i marketingowej wprowadzanej przez konkurentów.
Fałszerz
Imitator
Impertynent
Pretendent