Rozdział 17
Zasady kalkulacji cen

Wybierz prawidłową odpowiedź.


W dużych przedsiębiorstwach przemysłowych zarząd ustala procedurę kalkulacji cen i ____________ ceny proponowane przez kierowników niższych szczebli.

aprobuje
generuje
konsygnuje
weryfikuje



____________ jest to ilość produktu, którą nabywcy są skłonni kupić po danej cenie.

Denotacja
Konglomeracja
Popyt
Pożądanie



Związek między ceną produktu a popytem szacuje się za pomocą technik ____________.

kompatybilnych
kwantytatywnych
statystycznych
stochastycznych



Dochód jest to liczba ___________ jednostek produktu, pomnożona przez cenę jednostkową produktu.

sprzedanych
sprzężonych
wyeksportowanych
wytworzonych



Metodę standardowego narzutu na koszty stosują na przykład przedsiębiorstwa ____________.

budowlane
holdingowe
kooperujące
projektowe



Wskaźnik obrotu produktem oznacza, ile razy przeciętny ____________ produktu został sprzedany w ciągu pewnego okresu.

arsenał
sekwens
stan
zapas



Producent przygotowuje często preliminarz pokrycia kosztów, aby __________ cenę przy różnych poziomach sprzedaży.

amplifikować
antycypować
konstatować
konsygnować



Cena ____________ ustalana jest na podstawie minionego popytu na podobny produkt.

nominalna
sekwencyjna
retrospektywna
retrowersyjna



Cena ____________ jest zalecana wtedy, gdy popyt na produkt charakteryzuje się dużą elastycznością cenową.

aprobowana
impulsywna
imputowana
proporcjonalna



____________ cenowa stosowana jest podobnie do cen promocyjnych, lecz sprzedawca z góry zakłada, że nie sprzeda wielu produktów po tej cenie.

Entropia
Koniunkcja
Przynęta
Relatywizacja



Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Obyczaje w Polsce
Obyczaje w Polscecena juz od 43,90zamów
Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów

Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88