Rozdział 16
Polityka cen

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Cena jest oznaką ____________ produktów.

gatunku
merkantylizmu
sortu
witalności



Honorarium jest to _____________ za pracę w wolnych zawodach.

aleksyna
gaża
kompensacja
zapłata



Cena produktu może być okresowo ustalona na granicy kosztów działalności, z możliwością uzyskania ____________, który pozwoliłby producentowi uniknąć upadłości.

hegemonii
profitu
supremacji
zabezpieczenia



Detalista może obniżyć cenę ____________ produktu na krótki okres, aby wywołać większy napływ nabywców do sklepów.

antraktowego
pokupnego
przewartościowanego
typowego



Produkty charakteryzujące się wysoką ceną promowane są przez ____________.

akwizytorów
pełnomocników
prominentów
rewidentów



Ceny produktu powinny być zbliżone (lub nieco wyższe) do cen produktów ____________.

imitatorów
nominatów
nonkonformistów
rywali



W warunkach ____________ przedsiębiorstwa sprzedają produkty po cenie ustalonej przez rynek.

konkurencji dominującej
konkurencji doskonałej
równowagi cząstkowej
równowagi rynkowej



Celem ____________ cenowej może być sztuczne zawyżenie ceny produktu w celu wykluczenia niektórych konkurentów z rynku.

notyfikacji
promesy
pułapki
zmowy



Etyka marketingowa nie pozwala dużym przedsiębiorstwom detalicznym na ____________ obniżki cen.

eklektyczne
mylne
podstępne
waloryzacyjne



Rabat ____________ oferowany jest dla zachęcenia nabywców do kupna produktu wcześniej niż występuje popyt.

antynomiczny
komutatywny
progresywny
sezonowy



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88