Rozdział 16
Polityka cen
Cena jest oznaką ____________ produktów.
gatunku
merkantylizmu
sortu
witalności
Honorarium jest to _____________ za pracę w wolnych zawodach.
aleksyna
gaża
kompensacja
zapłata
Cena produktu może być okresowo ustalona na granicy kosztów działalności, z możliwością uzyskania ____________, który pozwoliłby producentowi uniknąć upadłości.
hegemonii
profitu
supremacji
zabezpieczenia
Detalista może obniżyć cenę ____________ produktu na krótki okres, aby wywołać większy napływ nabywców do sklepów.
antraktowego
pokupnego
przewartościowanego
typowego
Produkty charakteryzujące się wysoką ceną promowane są przez ____________.
akwizytorów
pełnomocników
prominentów
rewidentów
Ceny produktu powinny być zbliżone (lub nieco wyższe) do cen produktów ____________.
imitatorów
nominatów
nonkonformistów
rywali
W warunkach ____________ przedsiębiorstwa sprzedają produkty po cenie ustalonej przez rynek.
konkurencji dominującej
konkurencji doskonałej
równowagi cząstkowej
równowagi rynkowej
Celem ____________ cenowej może być sztuczne zawyżenie ceny produktu w celu wykluczenia niektórych konkurentów z rynku.
notyfikacji
promesy
pułapki
zmowy
Etyka marketingowa nie pozwala dużym przedsiębiorstwom detalicznym na ____________ obniżki cen.
eklektyczne
mylne
podstępne
waloryzacyjne
Rabat ____________ oferowany jest dla zachęcenia nabywców do kupna produktu wcześniej niż występuje popyt.
antynomiczny
komutatywny
progresywny
sezonowy