Rozdział 15
Public Relations i środki popierania sprzedaży
Public relations są realizowane także przez ____________, którzy wchodzą w bezpośredni kontakt z osobami znajdującymi się poza obrębem przedsiębiorstwa.
instruktorów
moderatorów
pracowników
reprezentantów
Technika lub proces kierowania uwagi na przedsiębiorstwo i produkty nazywana jest w literaturze ____________.
propagandą
psychotechniką
publicity
trawestacją
Public relations pozwalają ____________ wydatki na inne rodzaje promocji.
limitować
recypować
redukować
synchronizować
Teleturniej jest to transmitowany przez telewizję konkurs, podczas którego ______________ odpowiadają na pytania związane z działalnością przedsiębiorstwa.
goście
pasjonaci
prezenterzy
respondenci
Wiadomości muszą być na czasie, wiarygodne, rzetelnie i ______________ przedstawione.
ambiwalentnie
intrygująco
inwencyjnie
wizyjnie
Środki popierania sprzedaży charakteryzują się wysoką elastycznością, ale nadmierne ich stosowanie może prowadzić do nadużyć, a nawet do ____________ promocyjnej pomiędzy konkurentami.
inicjacji
inwazji
potyczki
propagacji
Kupon jest to ____________ upoważniający nabywcę do gwarantowanej ulgi przy zakupie określonego produktu.
blankiet
certyfikat
podarek
talon
Bezpłatne próbki umożliwiają ____________ wypróbowanie produktu, ocenę jego cech użytkowych i przyspieszenie zakupu.
manualne
organoleptyczne
osobiste
wizualne
Pokazy produktów żywnościowych połączone są przeważnie z ich ____________.
adoracją
asymilacją
biosyntezą
degustacją
Rabat, czyli __________ od sumy należnej za produkt, przyznawany jest pośrednikom przy zakupie dużej ilości produktu.
opust
rewaloryzacja
rewindykacja
złagodzenie