Rozdział 15
Public Relations i środki popierania sprzedaży

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Public relations są realizowane także przez ____________, którzy wchodzą w bezpośredni kontakt z osobami znajdującymi się poza obrębem przedsiębiorstwa.

instruktorów
moderatorów
pracowników
reprezentantów



Technika lub proces kierowania uwagi na przedsiębiorstwo i produkty nazywana jest w literaturze ____________.

propagandą
psychotechniką
publicity
trawestacją



Public relations pozwalają ____________ wydatki na inne rodzaje promocji.

limitować
recypować
redukować
synchronizować



Teleturniej jest to transmitowany przez telewizję konkurs, podczas którego ______________ odpowiadają na pytania związane z działalnością przedsiębiorstwa.

goście
pasjonaci
prezenterzy
respondenci



Wiadomości muszą być na czasie, wiarygodne, rzetelnie i ______________ przedstawione.

ambiwalentnie
intrygująco
inwencyjnie
wizyjnie



Środki popierania sprzedaży charakteryzują się wysoką elastycznością, ale nadmierne ich stosowanie może prowadzić do nadużyć, a nawet do ____________ promocyjnej pomiędzy konkurentami.

inicjacji
inwazji
potyczki
propagacji



Kupon jest to ____________ upoważniający nabywcę do gwarantowanej ulgi przy zakupie określonego produktu.

blankiet
certyfikat
podarek
talon



Bezpłatne próbki umożliwiają ____________ wypróbowanie produktu, ocenę jego cech użytkowych i przyspieszenie zakupu.

manualne
organoleptyczne
osobiste
wizualne



Pokazy produktów żywnościowych połączone są przeważnie z ich ____________.

adoracją
asymilacją
biosyntezą
degustacją



Rabat, czyli __________ od sumy należnej za produkt, przyznawany jest pośrednikom przy zakupie dużej ilości produktu.

opust
rewaloryzacja
rewindykacja
złagodzenie



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88