Rozdział 12
Podstawy promocji

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Przez przekazywanie ____________ przedsiębiorstwo zamierza wpłynąć na postawy i zachowanie nabywców.

informacji
indygenatów
porad
poleceń



Inicjatorem promocji masowej i użycia środków popierania sprzedaży jest najczęściej ____________.

pośrednik
producent
prominent
propagator



Jeżeli nabywcy mają ____________ stosunek do produktu, to zadaniem promocji może być przypominanie o produkcie.

pozytywny
prekursorski
utylitarny
uwierzytelniony



Dosłowne tłumaczenie z języka obcego nazwy marki czy sloganu reklamowego może doprowadzić do ____________.

konsensusu
konsternacji
kosmopolityzmu
negacji



____________ jest to wyrażenie wiadomości za pomocą słów i symboli, które powinny mieć to samo znaczenie dla nadawcy i odbiorcy.

Kodowanie
Konotacja
Konstatowanie
Stenografowanie



____________ wiadomości może być łatwiejsza, gdy nadawca i odbiorca znajdują wspólne punkty odniesienia.

Akceleracja
Akceptacja
Akredytacja
Asymilacja



Sposób przekazu ma duże znaczenie dla przyciągnięcia ____________ nabywców.

konstatacji
konwenansu
percepcji
pulweryzacji



Prezenterzy radiowi i telewizyjni mogą również ____________ znane autorytety czy osoby na kierowniczych stanowiskach.

parodiować
propagować
symplifikować
symulować



Proces ____________ wiadomości powoduje przyjęcie lub odrzucenie danego sposobu zaspokojenia potrzeby.

adaptacji
akceleracji
emisji
infiltracji



Jedną z najprostszych metod ustalania budżetu promocji jest ____________ narzut na koszty sprzedaży.

arbitralny
procentowy
stały
wyważony



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88