Rozdział 1
Przesłanki działalności marketingowej w przedsiębiorstwie
Marketing powinien uwzględniać wpływ środowiska zewnętrznego na działalność producenta i pośredników handlowych oraz służy do poznania i zrozumienia __________.
decyzji rządowych
potrzeb konkurentów
potrzeb nabywców
sytuacji na rynku
W centrum modelu funkcjonowania marketingu znajduje się przedsiębiorstwo, najczęściej jest to przedsiębiorstwo ____________.
handlowe
przemysłowe
usługowe
transportowe
Jeżeli strony porozumiały się w sprawie warunków wymiany i nie działają pod ____________, to każda z nich powinna osiągnąć jakąś korzyść.
kierunkiem
nadzorem
przymusem
wpływem
Możemy wyróżnić sześć użyteczności marketingu względem produktu: ____________, zadania, czasu, miejsca, posiadania i informacji.
formy
inspiracji
koherencji
komplementarności
Gospodarka kapitalistyczna opiera się na fundamentalnych prawach osób i przedsiębiorstw do: prywatnej własności, zysku i swobody podejmowania decyzji oraz odpowiedzialności ____________.
politycznej
społecznej
wobec środowiska
zbiorowej
Przedsiębiorstwo tworzy podstawowe środowisko ____________, w którym marketing znajduje zastosowanie.
cywilne
naturalne
społeczne
wewnętrzne
Ujemnymi stronami spółki są: _____________ odpowiedzialność, możliwość niezgody, brak ciągłości i zamrożony w inwestycjach kapitał.
arbitralna
majątkowa
nieograniczona
pełna
Chociaż rynek docelowy nie jest częścią marketingu mix, to jednak potrzeby i pragnienia nabywców go tworzących są punktem wyjścia do konstrukcji _________.
harmonogramu dostaw
składników marketingu mix
planów produkcji
prototypu produktów
____________ jest ideą przewodnią do wyboru strategii marketingowej na rynkach docelowych.
Misja
Plan
Program
Statut
Cele organizacji działających nie dla zysku wyrażają się w dążeniu do sprawnego zaspokojenia potrzeb określonych grup ludności i ____________ kosztów.
kompensacji
normalizacji
ograniczenia
racjonalizacji