Rozdział 1
Przesłanki działalności marketingowej w przedsiębiorstwie

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Marketing powinien uwzględniać wpływ środowiska zewnętrznego na działalność producenta i pośredników handlowych oraz służy do poznania i zrozumienia __________.

decyzji rządowych
potrzeb konkurentów
potrzeb nabywców
sytuacji na rynku



W centrum modelu funkcjonowania marketingu znajduje się przedsiębiorstwo, najczęściej jest to przedsiębiorstwo ____________.

handlowe
przemysłowe
usługowe
transportowe



Jeżeli strony porozumiały się w sprawie warunków wymiany i nie działają pod ____________, to każda z nich powinna osiągnąć jakąś korzyść.

kierunkiem
nadzorem
przymusem
wpływem



Możemy wyróżnić sześć użyteczności marketingu względem produktu: ____________, zadania, czasu, miejsca, posiadania i informacji.

formy
inspiracji
koherencji
komplementarności



Gospodarka kapitalistyczna opiera się na fundamentalnych prawach osób i przedsiębiorstw do: prywatnej własności, zysku i swobody podejmowania decyzji oraz odpowiedzialności ____________.

politycznej
społecznej
wobec środowiska
zbiorowej



Przedsiębiorstwo tworzy podstawowe środowisko ____________, w którym marketing znajduje zastosowanie.

cywilne
naturalne
społeczne
wewnętrzne



Ujemnymi stronami spółki są: _____________ odpowiedzialność, możliwość niezgody, brak ciągłości i zamrożony w inwestycjach kapitał.

arbitralna
majątkowa
nieograniczona
pełna



Chociaż rynek docelowy nie jest częścią marketingu mix, to jednak potrzeby i pragnienia nabywców go tworzących są punktem wyjścia do konstrukcji _________.

harmonogramu dostaw
składników marketingu mix
planów produkcji
prototypu produktów



____________ jest ideą przewodnią do wyboru strategii marketingowej na rynkach docelowych.

Misja
Plan
Program
Statut



Cele organizacji działających nie dla zysku wyrażają się w dążeniu do sprawnego zaspokojenia potrzeb określonych grup ludności i ____________ kosztów.

kompensacji
normalizacji
ograniczenia
racjonalizacji



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88