Rozdział 3
Rynek docelowy

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Każdy produkt, który zaspokaja szeroko określoną kategorie potrzeb nabywców, może konkurować na rynku szczególnego produktu.

Prawda
Fałsz



Czasem nazwa produktu ujawnia zamierzenia konkurencyjne producenta.

Prawda
Fałsz



Definicja rynku docelowego odnosi się zawsze do ostatecznych nabywców.

Prawda
Fałsz



Drobni producenci wykorzystują niszę rynkową do osiągnięcia korzyści skali produkcji.

Prawda
Fałsz



Segment rynku powinien być homogeniczny zewnętrznie.

Prawda
Fałsz



Producent powinien być zdolny dotrzeć do nabywców przez marketing mix.

Prawda
Fałsz



Specjalizacja selektywna, polega na wyborze dwóch lub więcej segmentów rynku, z których każdy traktowany jest jako oddzielny rynek docelowy.

Prawda
Fałsz



Kryterium wieku może mieć przydatność do segmentacji rynku produktów mleczarskich.

Prawda
Fałsz



W odniesieniu do rynku produktów przemysłowych można wykorzystać takie same kryteria segmentacji rynku, jakie znajdują zastosowanie do segmentacji rynku produktów konsumpcyjnych.

Prawda
Fałsz



Segmenty rynku produktów przemysłowych określane są z reguły na podstawie jednego kryterium.

Prawda
Fałsz



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88