Rozdział 3
Rynek docelowy

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Rynek produktu definiujemy jako grupę nabywców posiadających ____________ potrzeby i sprzedawców oferujących produkty służące do zaspokojenia tych potrzeb.

określone
oryginalne
podobne
realne



Definicja rynku __________ musi zawierać, oprócz opisu cech produktu, także jego przeznaczenie użytkowe.

docelowego
lokalnego
potencjalnego
zbytu



Zasięg ____________ rynku wpływa na ograniczenie lub rozszerzenie potencjału wytwórczego producenta.

geograficzny
cywilizacyjny
kulturowy
terytorialny



Jeżeli ludzie myślą o samochodach, to stawiają Mercedesa wyżej niż Toyotę ze względu na _________.

cenę
popularność
trwałość
wizerunek



Podstawą tworzenia segmentów rynku powinny być wyniki ____________, które dają odpowiedź na pytanie, jakie kryteria powinien wybrać producent.

analizy sprzedaży
analizy wartości
audytu
badań marketingowych



Ujemną stroną koncentracji na jednym segmencie rynku jest ________ zmniejszenia się dochodów.

generacja
możliwość
prewencja
ryzyko



Wiek osoby wpływa na inne cechy demograficzne, takie jak: wykształcenie, status w rodzinie i w pewnym stopniu na __________.

autorytet
dochód
fatum
zawód



Kryterium ____________ może być użyte do segmentacji rynku mebli, samochodów, niektórych artykułów sportowych, usług turystycznych i artykułów kosmetycznych.

dochodowe
majątkowe
wieku
wykształcenia



W przypadku wielostronnego przeznaczenia użytkowego produktu można projektować specjalne ___________ do użycia produktu w określonym celu, zapewnić dodatkowe bezpieczeństwo czy większą wygodę w transporcie.

narzędzia
obudowy
opakowania
rampy



Podczas zakupów ____________ nabywcy z reguły akceptują cenę i warunki zakupu.

impulsowych
okazyjnych
restytucyjnych
rutynowych



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88