Rozdział 25
Organizowanie marketingu międzynarodowego

Rozpoznanie wyrażeń prawdziwych i fałszywych.


Zaletą eksportu pośredniego jest możliwość wejścia na rynek zagraniczny producentów bez doświadczenia z zakresu wymiany międzynarodowej.

Prawda
Fałsz



Eksport gotowego obiektu jest raczej nisko opłacalny i charakteryzuje się wysokim ryzykiem.

Prawda
Fałsz



Umowa o zarządzanie nie zabezpiecza eksportera przed konkurencją ze strony partnera zagranicznego.

Prawda
Fałsz



Rozwiązaniem alternatywnym dla filii jest wykup przez przedsiębiorstwo międzynarodowe większości akcji lub udziałów w zakładzie przemysłowym zlokalizowanym za granicą.

Prawda
Fałsz



Każda oferta jest propozycją wiążącą.

Prawda
Fałsz



Strony transakcji mogą różnie rozumieć i interpretować warunki, ale mimo to transakcja zostaje zawarta.

Prawda
Fałsz



Jakość produktu ma charakter bezwzględny i jest niezależna od standardu przyjętego w danym kraju.

Prawda
Fałsz



Ceny produktów, które nie są eksportowane pod marką producenta, są o wiele niższe od cen produktów oznaczonych marką.

Prawda
Fałsz



Dokument przewozowy stanowi gwarancję, że w przypadku, gdy produkt ulegnie uszkodzeniu, zniszczeniu lub z innych względów nie dotrze do miejsca przeznaczenia, to jego posiadacz otrzyma równowartość w postaci odszkodowania.

Prawda
Fałsz



Spory w wymianie międzynarodowej mogą być także rozstrzygane przez sądy powszechne.

Prawda
Fałsz



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88