Rozdział 25
Organizowanie marketingu międzynarodowego

Wybierz prawidłową odpowiedź.


Pierwszy eksporter ma duże możliwości nasycenia rynku produktami ustanowienia ____________.

cen giełdowych
protekcyjnych ceł
silnej marki
swojej reputacji



Licencjobiorca płaci prowizję lub opłatę patentową za pomoc uzyskaną przy _________ produktu.

atestacji produktu
legalizacji uprawnień
wprowadzaniu innowacji
wytwarzaniu produktów



Umowy o produkcję zyskują na znaczeniu wobec wzrostu nastrojów ____________ w wielu krajach na świecie.

anarchistycznych
antymonopolowych
nacjonalistycznych
rewindykacyjnych



W celu złagodzenia barier celnych niektóre kraje utworzyły strefy ____________.

buforowe
neutralne
tymczasowe
wolnocłowe



Oferta może być zaakceptowana tylko przez ___________, do którego została skierowana.

centrum dystrybucyjne
dyspozytora
nabywcę
prokurenta



Etap przygotowania transakcji może być ___________, gdy istnieje trwała współpraca lub długoterminowa umowa pomiędzy eksporterem a importerem.

pominięty
poufny
standardowy
skrócony



Aukcja jest to publiczny przetarg na sprzedaż produktów, których_________ trudno jest z góry ustalić.

gabaryty
pożądanie
standard
tożsamość



Zwyczaje handlowe traktowane są jako domniemana wola stron, gdy nie ma wyraźnie sformułowanych ____________.

klauzul umownych
norm prawnych
normatywów technicznych
zasad etycznych



Podczas odbioru stwierdzamy, w jakim stopniu jakość, stan i ilość produktu są _________ z odpowiednimi postanowieniami kontraktu.

parametryczne
transparentne
unormowane
zgodne



Dokumenty przewozowe potwierdzają załadowanie, wysłanie lub przyjęcie produktu do ____________.

kontyngentu
transferu
tranzytu
wysyłki



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88