Rozdział 2
Wpływ środowiska na funkcjonowanie marketingu

Wybierz prawidłową odpowiedź.


System gospodarki narodowej określa, w jaki sposób społeczeństwo rozdziela zasoby na produkcję dóbr i usług, ____________ i konsumpcję.

inwestycje
pośrednictwo
rozbudowę
transport



Smith głosił święte i nietykalne prawo do ____________.

kumulacji kapitału
nadzwyczajnego zysku
posiadania majątku
własności prywatnej



Keynes nawoływał do _________ polityki rządu.

aktywnej
liberalnej
ostrożnej
racjonalnej



Dążąc do maksymalizacji zysku przedsiębiorstwa próbują używać ___________ zasobów do wytworzenia produktu według wyznaczonego przez rynek standardu jakości.

najtańszych
niezbędnych
ograniczonych
własnych



Przedsiębiorstwa obowiązane są do przestrzegania prawa cywilnego, handlowego i administracyjnego oraz ____________ i norm społecznych.

modus vivendi
systemu monetarnego
tradycji kupieckiej
zwyczajów handlowych



Oligopol istnieje wtedy, gdy kilka przedsiębiorstw ___________ w dużym stopniu zaopatrzenie rynku w dany produkt.

aranżuje
dyslokuje
kontroluje
reguluje



Klasy społeczne mają te same ____________, preferencje i sposoby zachowania, a w szczególności postrzegania siebie, innych ludzi, instytucji, środowiska naturalnego i wszechświata.

dywagacje
iluzje
maniery
poglądy



Sprzeczność interesów występuje wtedy, gdy pracownik musi zadecydować, czy ma opowiedzieć się za ___________ przedsiębiorstwa, czy też postrzegać tylko swoje korzyści.

dobrem
intratą
konfirmacją
profuzją



Typowymi _____________ są kontrakty i transakcje kupna-sprzedaży produktów.

koncesjami
legacjami
umowami
zobowiązaniami



Walkę o _________ konsumentów rozpoczął ruch, zwany konsumeryzmem, w latach sześćdziesiątych minionego stulecia.

interesy
konwenanse
prawa
proklamacje



Marketing

Eugeniusz Michalski

Książka, którą należy mieć pod ręką na uczelni i w pracy! Przyjazny podręcznik do nauczania podstaw marketingu...

więcej »

Materiały dla studentów

Jak pracować z Przewodnikiem? Sprawdź, co Ci radzi Autor. Porady ułatwią Ci także korzystanie z podręcznika.

więcej »

Materiały dla nauczycieli akademickich

Zadaniem Przewodnika do studiowania jest między innymi pomoc wykładowcom w stworzeniu atrakcyjnej formy przekazywania wiedzy z dziedziny marketingu.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88