Zadania do wykonania

  1. Porównaj pedagogikę emancypacyjną widzianą z trzech perspektyw: jednostkowej, naukowo-teoretycznej, funkcji historyczno-społecznej.
  2. Prześledź ewolucję znaczenia terminu „emancypacja”. Jakie najważniejsze sposoby rozumienia tego terminu można wyróżnić?
  3. Zapoznaj się z tekstem Paulo Freire „Bankowa” koncepcja edukacji jako narzędzie opresji (zamieszczonym w książce Edukacja i wyzwolenie, pod red. K. Blusza, Kraków 1992). Czy koncepcję tę można wykorzystać do charakterystyki współcześnie funkcjonujących systemów edukacyjnych?
  4. Przeczytaj książkę Ivana Illicha Społeczeństwo bez szkoły (Warszawa 1976). Na tej podstawie zrekonstruuj krytykę szkoły dokonaną przez Illicha i przedstaw zaproponowaną przez niego alternatywę.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88