Zagadnienia do dyskusji

  1. Dlaczego pojęcie „pedagogika emancypacyjna” stało się symbolem wszelkich postępowych dążeń w pedagogice?
  2. Co było powodem politycznej ekspansji marksizmu w drugiej połowie XIX wieku i całym wieku XX?
  3. Dlaczego tak popularna (powszechna) jest „edukacja oswajająca”, rozumiana – za Noamem Chomskym – jako taki system oświatowy, który dostosowuje jednostki do doktryn i praktyk pożądanych przez elity władzy?
  4. Jak można rozumieć stwierdzenie: „Pozostaje natomiast ciągłe wyzwalanie się, celem jest zatem droga do emancypacji, a nie emancypacja sama w sobie”?
  5. Dlaczego recepcja i rozwój pedagogiki emancypacyjnej w Polsce dokonywały się w opozycji do pedagogiki marksistowskiej?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88