Zadania do wykonania

  1. Przygotuj charakterystykę głównych pojęć i idei pedagogiki: tradycyjnej i Nowego Wychowania. Ustal przyczynę(y) różnic w znaczeniach przypisywanych poszczególnym pojęciom.
  2. Sięgnij do książki W. Okonia Dziesięć szkół alternatywnych (Warszawa 1997). Zapoznaj się z przedstawionymi w niej szkołami i ustal ich rodowód. Określ stopień, w jakim znalazły w nich odzwierciedlenie idee Nowego Wychowania.
  3. Korzystając z podręczników do historii wychowania oraz materiałów źródłowych przygotuj dokładną charakterystykę pojawiających się w ramach Nowego Wychowania koncepcji procesu kształcenia, takich jak: plan daltoński H. Parkhursta, plan jenajski P. Petersena, metoda gier i zabaw M. Montessori, metoda ośrodków zainteresowań O. Decroly’ego, metoda Gary.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88