Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. przedstawić definicję Nowego Wychowania autorstwa D. Dryndy;
  2. wymienić składniki stanowiące jakościowy wyróżnik Nowego Wychowania;
  3. wskazać nurty, które złożyły się na rozwój Nowego Wychowania;
  4. wyliczyć warianty nazwy Nowe Wychowanie, jej genezę i ramy czasowe tego ruchu;
  5. określić, czego dotyczyła krytyka tzw. szkoły tradycyjnej;
  6. przedstawić istotę wychowania według Nowego Wychowania;
  7. przedstawić definicję kształcenia według E. Sprangera;
  8. wymienić główne idee Nowego Wychowania;
  9. określić, na czym polegała dychotomiczność pedagogiki Nowego Wychowania;
  10. wskazać linie rozwojowe pedagogiki Nowego Wychowania autorstwa B. Nawroczyńskiego;
  11. podać, kiedy powstała Międzynarodowa Liga Nowego Wychowania i jaki był jej główny cel;
  12. wyróżnić odmiany „nowej szkoły”;
  13. przedstawić najważniejsze zasady Nowego Wychowania, sformułowane przez A. Ferrièra;
  14. scharakteryzować krytykę idei i zasad pedagogiki Nowego Wychowania.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88