Zagadnienia do dyskusji

  1. Według Sławomira Sztobryna „zdefiniowanie, czym dokładnie było i jest dla współczesnych Nowe Wychowanie (...) nie jest takie łatwe i oczywiste” (s. 278). Dlaczego? Dlaczego nie jest do przyjęcia definicja głosząca, że Nowe Wychowanie to „koncepcja pedagogiczna, która przeciwstawia się tradycyjnym metodom przyznającym istotną rolę w nauczaniu i wychowaniu nauczycielowi, natomiast koncentruje proces pedagogiczny na dziecku, jego własnej aktywności, potrzebach wieku, jego osobistych upodobaniach i zainteresowaniach” (P. Folquié)?
  2. Na czym polegał „kopernikański przewrót”, jaki dokonał się na poziomie założeń, przede wszystkim antropologicznych i aksjologicznych, za sprawą Nowego Wychowania?
  3. Co uzasadnia pogląd, że Nowe Wychowanie było ruchem tragiczno-wizjonerskim w postulowanych celach?
  4. Dlaczego naczelna idea Nowego Wychowania, głosząca potrzebę wychowania nowego człowieka, ma charakter utopijny?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88