Zadania do wykonania
- Przeanalizuj założenia przyjmowane w rozważaniach nad agresją, przedstawione na stronie 271. Przedstaw empiryczne egzemplifikacje potwierdzające prawdziwość poszczególnych założeń.
- Zaprojektuj badania dotyczące zjawiska agresji, uwzględniając trzy podstawowe modele (podejścia) badawcze: makro-, mezo- i mikrostrukturalne.
- Odtwórz swoje doświadczenia związane z agresją w szkole. Jakie doświadczenia były twoim udziałem? Czy byłeś: tylko sprawcą, tylko ofiarą, zarówno sprawcą, jak i ofiarą? Może brak ci doświadczeń w tym zakresie. Co było przyczyną tych doświadczeń, lub ich braku?
- Poddaj analizie czynniki wpływające na przemoc w szkole (strona 282). Zaproponuj działania mogące osłabić niekorzystne skutki każdego z tych czynników.
- Wybierz jeden z typów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole. Zaprojektuj takie działania w ramach wybranego typu, dzięki którym możliwe będzie ograniczenie tego niekorzystnego zjawiska.