Zadania do wykonania

  1. Przeanalizuj założenia przyjmowane w rozważaniach nad agresją, przedstawione na stronie 271. Przedstaw empiryczne egzemplifikacje potwierdzające prawdziwość poszczególnych założeń.
  2. Zaprojektuj badania dotyczące zjawiska agresji, uwzględniając trzy podstawowe modele (podejścia) badawcze: makro-, mezo- i mikrostrukturalne.
  3. Odtwórz swoje doświadczenia związane z agresją w szkole. Jakie doświadczenia były twoim udziałem? Czy byłeś: tylko sprawcą, tylko ofiarą, zarówno sprawcą, jak i ofiarą? Może brak ci doświadczeń w tym zakresie. Co było przyczyną tych doświadczeń, lub ich braku?
  4. Poddaj analizie czynniki wpływające na przemoc w szkole (strona 282). Zaproponuj działania mogące osłabić niekorzystne skutki każdego z tych czynników.
  5. Wybierz jeden z typów przeciwdziałania agresji i przemocy w szkole. Zaprojektuj takie działania w ramach wybranego typu, dzięki którym możliwe będzie ograniczenie tego niekorzystnego zjawiska.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88