Polecane lektury
- Badura-Strzelczyk G. (1998) Pomóż mi zrobić to samemu. Jak wykorzystać idee Marii Montessori we współczesności, Kraków, IMPULS.
- Chmaj L. (1963) Prądy i kierunki w pedagogice XX wieku, Warszawa, PZWS.
- Guz S. (1998) Edukacja w systemie Montessori. Podręcznik dla nauczycieli i studentów. Tom 1-2, Lublin, UMCS.
- Kunowski S. (1981) Postawy współczesnej pedagogiki, Łódź, Wydawnictwo Salezjańskie.
- Łatacz E. (1996) Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w Polsce do roku 1939, Łódź, Wydawnictwo UŁ.
- Miksza M. (2000) Miejsce Marii Montessori (1870-1952) w klasyfikacjach prądów, kierunków i ruchów pedagogicznych, w: Pedagogika alternatywna – dylematy teorii, B. Śliwerski (red.), Kraków, IMPULS.
- Miksza M. (1997) Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka, Kraków, IMPULS.
- Montessori M. (2005) Domy dziecięce, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Żak.
- Polnik-Klajn (2002) Pedagogika Marii Montessori we współczesnych placówkach przedszkolnych. w: Przemiany w naukach o wychowaniu – idee, koncepcje, rzeczywistość edukacyjna, W. Korzeniowska (red.), IMPULS.
- Stein B. (2003) Teoria i praktyka pedagogiki Marii Montessori w szkole podstawowej, Kielce, Wydawnictwo „Jedność”.
- Szuksta M., Mendel M. (1995) Współczesne tendencje w nauczaniu inspirowane metodami M. Montessori, C. Freineta i R. Steinera, Płock, Wydawnictwo Iwanowski.