Zadania do wykonania

  1. Zapoznaj się z wydaną niedawno w Polsce pracą Rudolfa Steinera pt. Zagadnienie wychowania jako zagadnienie społeczne. Duchowe, kulturowo-historyczne i społeczne podłoża pedagogiki Szkoły Waldorfskiej (Gdynia 2004), stanowiącą zapis wykładów wygłoszonych przez niego w 1919 roku. Na tej podstawie spróbuj ustalić, na czym polega siła i aktualność pedagogiki waldorfskiej.
  2. Zrekonstruuj antropologiczne podstawy szkoły waldorfskiej. Scharakteryzuj zwłaszcza poszczególne rodzaje ciał, które rozwijają się w kolejnych siedmioletnich okresach (fizyczne, eteryczne, astralne, Ja). Jakie konsekwencje dla organizacji procesu kształcenia i wychowania powoduje przyjęcie takich założeń?
  3. Zapoznaj się z pracą Martiny Kayser i Paula-Alberta Wagemanna Uczyliśmy w szkole waldorfskiej. O historii i praktyce pewnej pedagogicznej utopii (Warszawa 1998). Spróbuj na tej i innych podstawach ustalić, czy uzasadnione jest przypisywanie szkołom waldorfskim cech totalitarnych oraz sekciarskiego charakteru.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88