Zagadnienia do dyskusji

  1. Dlaczego – jak twierdzi J. Maritain – współcześnie nie rozgranicza się dwóch typów wolności: wolności wyboru i wolności wewnętrznej?
  2. Czym różnią się między sobą poszczególne odmiany personalizmu: społeczny, metafizyczny, teologiczny i historyczny?
  3. Czy szkoła może być wspólnotą w rozumieniu personalistycznym?
  4. Dlaczego w pedagogice personalistycznej można mówić o wychowaniu przez środowisko jedynie w sensie metaforycznym?
  5. Co to znaczy, że personalizm w pedagogice staje się „myśleniem walczącym”, które swoje centrum ma w osobie, widzianej w wielorakich wymiarach?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88