Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. wymienić charakterystyczne cechy personalizmu;
  2. wskazać podstawową kategorię personalizmu;
  3. przedstawić różnicę między wspólnotą a społecznością;
  4. wskazać, kto zapoczątkował i upowszechnił personalizm psychologiczno-pedagogiczny;
  5. wiedzieć co współcześnie określa się mianem personalizmu;
  6. określić, czym jest rozumność i wolność w pedagogice personalistycznej;
  7. wymienić rodzaje wolności, jakie wyróżnił J. Maritain;
  8. wyjaśnić pojęcie „wewnętrzność osoby”;
  9. określić znaczenie terminu „dialogiczność istnienia osobowego”;
  10. przedstawić definicję wychowania zaproponowaną przez K. Schallera;
  11. znać cele wychowania według pedagogiki personalistycznej;
  12. określić funkcje spełniane przez wychowawcę i wychowanka w procesie wychowania;
  13. określić, jakie treści są przekazywane w wychowaniu.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88