Rozszerzony spis treści
Część 3. Rozdział 3. Nauczanie i uczenie się w klasie (Bogusława Dorota Gołębniak)
- Nauczanie jako współtworzenie programu
- Style nauczania
- Styl zamknięty (formalny, frontalny)
- Styl ramowy (zindywidualizowany)
- Styl negocjacyjny
- Cele kształcenia
- Rodzaje celów
- Spór o cele operacyjne. Taksonomie a intencje
- Wzory uczenia się. Strategie nauczania
- Wzory behawioralne. Sytuacje zadaniowe i informacje zwrotne
- Wzory procesualno-poznawcze. Strategie przyswajania, przetwarzania i produkowania informacji
- Synergia. Uczenie się we współpracy
- Całościowe uczenie się. Strategie wspierania rozwoju osobowego
- Planowanie pracy z uczniami
- Rodzaje i poziomy
- Konspekty i scenariusze zajęć
- Animacja przestrzeni
- Materiały edukacyjne
- Korzystanie z technologii informacyjnej
- Doskonalenie nauczania poprzez badania
- Refleksyjny nauczyciel
- Badania w klasie