Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. określić rolę, jaką spełniają nauczyciele w przypadku programu szkolnego kreowanego odgórnie i oddolnie;
  2. wymienić elementy, których dobrania i ustrukturyzowania wymaga opracowanie programu szkolnego;
  3. zdefiniować pojęcie „styl nauczania”;
  4. scharakteryzować zamknięty styl nauczania;
  5. przedstawić podstawy, na których oparty jest ramowy (zindywidualizowany) styl nauczania;
  6. wskazać kluczowe założenie dla negocjacyjnego stylu nauczania;
  7. rozróżnić style nauczania: negocjacyjny i ramowy;
  8. wyróżnić możliwe rodzaje celów kształcenia;
  9. podać znaczenie terminu „taksonomia”, wskazać osobę, dzięki której taksonomie zostały przeniesione na teren edukacji;
  10. rozszyfrować zasadę AZTS;
  11. wymienić rozpoznane i opisane we współczesnej psychologii kształcenia wzory uczenia się;
  12. przedstawić strategie nauczania stosowane w ramach wzorów behawioralnych;
  13. przedstawić strategie przyswajania, przetwarzania i produkowania informacji wykorzystywane we wzorach procesualno-poznawczych uczenia się;
  14. scharakteryzować techniki myślenia innowacyjnego – synektyki i metafory;
  15. opisać właściwości strategii uczenia się w małych grupach;
  16. wyróżnić i scharakteryzować strategie nauczania niedyrektywnego;
  17. odróżnić liniowy model planowania od modelu nieliniowego;
  18. wskazać różnice pomiędzy planami rocznymi i semestralnymi a planami tygodniowymi, dziennymi i pojedynczych zajęć;
  19. określić, od czego zależy postać planów lekcji;
  20. scharakteryzować materiały edukacyjne wykorzystywane w szkole;
  21. zdefiniować termin „technologia informacyjna”, przedstawić sposoby jej wykorzystania w szkole;
  22. opisać poszukiwania podejmowane przez nauczyciela określanego mianem „refleksyjnego praktyka”;
  23. wymienić możliwe techniki nauczycielskich poszukiwań.

Teraz do 20% taniej w Księgarni PWN

Pedagogika. T. 1-2
Pedagogika. T. 1-2cena juz od 63,80zamów
Podstawy ekonomii
Podstawy ekonomiicena juz od 47,90zamów
Podstawy fizyki. T. 1-5
Podstawy fizyki. T. 1-5cena juz od 219,60zamów

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88