Polecane lektury
- Arends R. (1994), Uczymy się nauczać, Warszawa, WSiP.
- Cohen L., Manion L., Morrison K. (1999) Wprowadzenie do nauczania, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
- Gołębniak B.D., Teusz G. (1999) Edukacja poprzez język. O całościowym uczeniu się, Warszawa, CODN.
- Konarzewski K. (1991) Problemy i schematy. Pierwszy rok nauki szkolnej dziecka, Poznań, Oficyna Wydawnicza Akademos.
- Kwieciński Z. (1995) Socjopatologia edukacji, Olecko, MWN.
- Mietzel G. (2002) Psychologia kształcenia, Gdańsk, GWP.
- Niemierko B. (2001) Między oceną szkolną a dydaktyką. Bliżej dydaktyki, Warszawa, WSiP.
- Noizet G., Caverni J.P. (1988) Psychologiczne aspekty oceniania osiągnięć szkolnych, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Ocena opisowa w edukacji wczesnoszkolnej (1998) A. Brzezińska, E. Misiorna (red.), Poznań, WOM.
- Okoń W. (1998) Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, Wydawnictwo Akademickie Żak.
- Ornstein A.C., Hunkins F.P. (1998) Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa, WSiP.
- Paris S.G., Ayres L.R. (1997) Stawanie się refleksyjnym uczniem i nauczycielem, Warszawa, WSiP.
- Pedagogika w pokoju nauczycielskim (2000) K. Kruszewski (red.), Warszawa, WSiP.
- Rau K., Chodoń I. (1999) Ocenianie opisowe a rozwój dziecka, Poznań, G&P.
- Śliwerski B., Śliwerska W. (1991) Edukacja w wolności, Kraków, IMPULS.
- Śliwerski B. (1993) Wyspy oporu edukacyjnego, Kraków, IMPULS.
- Walczak W. (2001) Jak oceniać ucznia? Teoria i praktyka, Łódź, Galaktyka.