Rozszerzony spis treści
Część I. Rozdział II. Metody zbierania danych w badaniach pedagogicznych (Krzysztof Rubacha)
2.1. Metody jakościowe
2.1.1. Ogólna charakterystyka metod jakościowych
2.1.2. Obserwacja etnograficzna
- Etap orientacji w terenie
- Etap wyodrębniania elementów zogniskowanych
- Etap selektywny
2.1.3. Wywiad
- Wywiad narracyjny
- Formalne spisanie treści narracji
- Strukturalny opis tekstu narracji
- Konstrukcja modelu biografii
- Wywiad etnograficzny
2.1.4. Analiza archiwów
- Przykładowa analiza treści podręczników
- Przykładowa analiza gry komputerowej
2.1.5. Cechy wspólne badań jakościowych
2.2. Metody ilościowe
2.2.1. Ogólna charakterystyka metod ilościowych
2.2.2. Metody obserwacyjne
- Obserwacja ilościowa
- Eksperyment
2.2.3. Metody sondażowe
- Ankieta
- Testy wystandaryzowane
- Wywiad ilościowy
2.2.4. Cechy wspólne metod ilościowych
2.3. Strategie łączenia badań jakościowych i ilościowych
- Badania jakościowe poprzedzają badania ilościowe
- Badania jakościowe następują po badaniach ilościowych
2.4. Metody zbierania danych a typy badań pedagogicznych
- Metody jakościowe i ilościowe w badaniach teoretycznych
- Metody ilościowe i jakościowe w badaniach praktycznych