Fazy działalności pedagogicznej Marii Montessori
Fazy działalności i twórczości Marii Montessori
| Obszar zainteresowań pedagogicznych Marii Montessori |
I FAZA | Pedagogika eksperymentalna
Indywidualizm pedagogiczny
Pedagogika wychodząca od dziecka
|
II FAZA | Pedagogika socjalna
Pedagogika religijna
Pedagogika kultury
|
III FAZA | Wychowanie dla pokoju
Wychowanie ekologiczne
|
„Wrażliwe fazy” występujące w rozwoju dziecka
Wiek dziecka
| Specyficzne dla danego okresu rodzaje wrażliwości |
0-6 lat
| - wrażliwość na język mówiony i pisany
- wrażliwość na ruch
- wrażliwość na zachowania społeczne
- po 3 roku życia: rośnie wrażliwość na porządek, świadome budowanie swojej osobowości, tworzenie klasyfikacji i pojęć
|
7-12 lat
| - większa rola świadomości
- wrażliwość na moralność
- wrażliwość na sprawiedliwość
- wrażliwość na dobro i zło
- wrażliwość na uczucia religijne
- wrażliwość na dziedziny nauki
- poznawanie reguł wartości, norm moralnych
|
13-18 lat
| - wrażliwość na godność osobistą
- wrażliwość na odpowiedzialność
- wiara we własne siły
- oddalanie się od rodziców, szukanie własnych wartości, norm, sensu życia, sprawdzanie własnych sił i możliwości
|
Pedagogika. T. 1-2
Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego
Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.
więcej »
Materiały dla studentów
Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.
więcej »
Materiały dla wykładowców
Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.
więcej »
ibuk