Zagadnienia do dyskusji

  1. Dlaczego pedagogika religii pojawiła się w Polsce dopiero w latach dziewięćdziesiątych XX wieku?
  2. Dlaczego pedagogiki religii nie można uznać za jasno zdefiniowaną dyscyplinę naukową?
  3. Co sprawiło, że od przełomu lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX wieku zaczęło się dokonywać umiędzynarodowienie pedagogiki religijnej – z nauki niemieckojęzycznej stała się ona dyscypliną europejską?
  4. Dlaczego „nie ma nic ważniejszego dla każdego z nas i nic trudniejszego, jak stać się człowiekiem” (J. Maritain)? Co kryje w sobie założenie przyjmowane przez pedagogikę religii głoszące, że człowiek jest podmiotem edukacji?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88