Polecane lektury
- Ablewicz K. (2003) Teoretyczne i metodologiczne postawy pedagogiki antropologicznej. Studium sytuacji wychowawczej, Kraków, Wydawnictwo UJ.
- Bińczycka J. (1997) Między swobodą a przemocą w wychowaniu, Kraków, IMPULS.
- Buliński T. (2002) Człowiek do zrobienia. Jak kultura tworzy człowieka. Studium antropologiczne, Poznań, Wydawnictwo Poznańskie.
- Cichoń W. (1996) Wartości, człowiek, wychowanie, Kraków, Wydawnictwo UJ.
- Edukacja wobec zmiany społecznej (1994) J. Brzeziński, L. Witkowski (red.), Poznań–Toruń, Wydawnictwo Edytor.
- Górniewicz J. (1997) Kategorie pedagogiczne, Olsztyn, Wydawnictwo WSP.
- Ku pedagogii pogranicza (1990) Z. Kwieciński, L. Witkowski (red.), Toruń, Wydawnictwo UMK.
- Leppert R. (2002) Młodzież – świat przeżywany i tożsamość, Kraków, IMPULS.
- Melosik Z., Szkudlarek T. (1998) Kultura, tożsamość i edukacja. Migotanie znaczeń, Kraków, IMPULS.
- Mamzer H. (2002) Tożsamość w podróży. Wielokulturowość w kształtowaniu tożsamości jednostki, Poznań, Wydawnictwo UAM.
- Nalaskowski S. (1991) Humanizm i podmiotowość w wychowaniu, Toruń, Wydawnictwo Adam Marszałek.
- Odmiany myślenia o edukacji (1995) J. Rutkowiak (red.), Kraków, IMPULS.
- Piaget J. (2005) Mowa i myślenie dziecka, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Śliwerski B. (1998) Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków, IMPULS.
- Witkowski L. (2001) Edukacja i humanistyka. Nowe konteksty dla nowoczesnych nauczycieli, Warszawa, IBE.
- Witkowski L. (1998) Edukacja wobec sporów o (po)nowoczesność, Warszawa, IBE.