Polecane lektury
- Brzezińska A. (2000) Społeczna psychologia rozwoju, Warszawa, WN Scholar.
- Cohen L., Manion L., Morrison K. (1999) Wprowadzenie do nauczania, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
- Uczyć się, aby być (1975) Faure E. (red.), Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Filipiak E. (2002) Konteksty rozwoju aktywności językowej dzieci w wieku wczesnoszkolnym, Bydgoszcz, Wydawnictwo AB.
- Gołębniak B.D., Teusz G. (1999) Edukacja poprzez język. O całościowym uczeniu się, Warszawa, Wydawnictwo CODN.
- Illich J. (1976) Społeczeństwo bez szkoły, Warszawa, PIW.
- Janowski A. (2002) Pedagogika praktyczna. Zarys problematyki, zdrowy rozsądek, wyniki badań, Warszawa, Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna.
- Klus-Stańska D. (2000) Konstruowanie wiedzy w szkole, Olsztyn, Wydawnictwo UW-M.
- Kwieciński Z. (2000) Tropy – ślady – próby. Studia i szkice z pedagogii pogranicza, Poznań–Olsztyn, Wydawnictwo EDYTOR.
- Neill A.S. (1994) Nowa Summerhill, Poznań, Wydawnictwo Zysk i S-ka.
- Ornstein A.C., Hunkins F.P. (1998) Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, Warszawa, WSiP.
- Stemplewska-Żakowicz K. (1996) Osobiste doświadczenie a przekaz społeczny. O dwóch czynnikach rozwoju poznawczego, Wrocław, FNP.
- Szkice z teorii i praktyki zmiany oświatowej (2001) E. Potulicka (red.), Poznań, Wydawnictwo Eruditus.
- Tuohy D. (2002) Dusza szkoły. O tym, co sprzyja zmianie i rozwojowi, Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Uczenie metodą projektów (2002) B.D. Gołębniak (red.), Warszawa, WSiP.
- Walter D.F., Soltis J.F. (2000) Program i cele kształcenia, Warszawa, WSiP.
- Wragg E.C. (1999) Trzy wymiary programu, Warszawa, WSiP.
- Zielińska-Kostyło H. (2005) Rekonstrukcjonistyczne koncepcje zmiany społecznej poprzez edukację. Antropologia pedagogiczna Theodore’a Bramelda, Toruń, Wydawnictwo UMK.