Zagadnienia do dyskusji

  1. Jaki model szkoły dominuje współcześnie w Polsce? Dlaczego?
  2. Dlaczego system klasowo-lekcyjny, mimo wielu wad, jakie posiada, pozostaje najpopularniejszą formą nauczania?
  3. Dlaczego „okres dojrzewania decyzji o konieczności radykalnej reformy szkolnictwa” (s. 105) przypadł na lata 70. XX wieku? Jakie wydarzenia, procesy, zjawiska świadczyły wówczas o występowaniu kryzysu oświatowego?
  4. W jaki sposób można sobie poradzić z napięciem wpisanym w rozwój szkoły masowej, polegającym na tym, że: z jednej strony pojawiają się tendencje unifikujące, centralizujące, podporządkowujące cele edukacji szkolnej wymaganiom społecznym; z drugiej natomiast występuje zwrócenie się ku jednostce, ku zaspokajaniu jej indywidualnych dążeń?
  5. Dlaczego koncepcja szkoły jako organizacji uczącej się ma rodowód ekonomiczny? Jaki jest jej związek z pokapitalistycznym społeczeństwem wiedzy?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88