Polecane lektury
- Arends R. (1994) Uczymy się nauczać, Warszawa, WSiP.
- Cohen L., Manion L., Morrison K. (1999) Wprowadzenie do nauczania, Poznań, Wyd. Zysk i S-ka.
- Czerepaniak-Walczak M. (1997) Aspekty i źródła profesjonalnej refleksji nauczyciela, Toruń, Wyd. Edytor.
- Dziecko wśród ludzi i przedmiotów (1994) A. Brzezińska, G. Lutomski (red.), Poznań, Wyd. Zysk i S-ka.
- Feinberg W., Soltis J.F. (WSiP) Szkoła i społeczeństwo, Warszawa, WSiP.
- Fisher R. (1999) Uczymy, jak się uczyć, tłum. K. Kruszewski, Warszawa, WSiP.
- Gagné R.M., Briggs L.J., Wager W.W., Zasady projektowania dydaktycznego, tłum. K. Kruszewski, Warszawa 1992, WSiP.
- Gołębniak B. D. (1999) Uczenie się w małych grupach, Warszawa, CODN.
- Gołębniak B. D., Teusz G. (1999) Edukacja poprzez język. O całościowym uczeniu się, Warszawa, CODN.
- Gołębniak B. D., Zmiany edukacji nauczycieli. Wiedza – biegłość – refleksyjność, Poznań – Toruń 1998, Wyd. Edytor.
- Joyce B., Calhonn E., Hopkins D. (1999) Przykłady modeli uczenia się i nauczania, Warszawa, WSiP.
- Królikowski J. (2002) Opiekun nauczyciela. Teoria – refleksja – praktyka, Warszawa, CODN.
- Kwiatkowska H. (1997) Edukacja nauczycieli. Konteksty, kategorie, praktyki, Warszawa, IBE.
- Limont W. (1994) Synektyka a zdolności twórcze, Toruń, Wyd. UMK.
- Mietzel G. (2002) Psychologia kształcenia, Gdańsk, GWP.
- Mizerek H. (1999) Dyskursy współczesnej edukacji nauczycielskiej, Olsztyn, Wyd. UW-M.
- Ornstein A. C., Hunkins F. P. (1998) Program szkolny. Założenia, zasady, problematyka, tłum. K. Kruszewski, Warszawa, WSiP.
- Pearson A. T. (1994) Nauczyciel: teoria i praktyka w kształceniu nauczycieli, Warszawa, WSiP.
- Postman N. (1995) Technopol. Triumf techniki nad kulturą, Warszawa, PIW.
- Sztuka nauczania. Czynności nauczyciela (2002) K. Kruszewski (red.) Warszawa, Wydawnictwo Naukowe PWN.
- Uczenie metodą projektów (2002) B. D. Gołębniak (red.), Warszawa, WSiP.
- Walker D. F., Soltis J. F. (2000) Program i cele kształcenia, Warszawa, WSiP.