Zagadnienia do dyskusji

  1. Jakie konsekwencje powoduje przyjęcie tzw. konstruktywistycznego podejścia do programu nauczania?
  2. Czy zamknięty styl nauczania posiada zalety, a jeżeli tak, to jakie?
  3. Dlaczego „formułowanie celów wydaje się krytycznym momentem opracowywania programu” (s. 168)?
  4. Dlaczego w Polsce ma miejsce „nacisk na rozwój szkoły poddającej się pomiarowi”, który wypiera „bardziej swobodne podejście do stanowienia celów kształcenia” (s. 171-172)?
  5. Dlaczego w polskiej szkole dominują behawioralne i procesualno-poznawcze wzory uczenia się? Dlaczego tak rzadko wykorzystuje się synergię (uczenie się we współpracy) oraz całościowe uczenie się?
  6. Czy możliwe jest zastąpienie konspektów scenariuszami zajęć?
  7. Jakie zagrożenia dla kształcenia niesie ze sobą technologia informacyjna?
  8. Co charakteryzuje nauczyciela określanego mianem „refleksyjnego praktyka” („badacza własnego nauczania”)?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88