Zagadnienia do dyskusji
- Jakie konsekwencje powoduje przyjęcie tzw. konstruktywistycznego podejścia do programu nauczania?
- Czy zamknięty styl nauczania posiada zalety, a jeżeli tak, to jakie?
- Dlaczego „formułowanie celów wydaje się krytycznym momentem opracowywania programu” (s. 168)?
- Dlaczego w Polsce ma miejsce „nacisk na rozwój szkoły poddającej się pomiarowi”, który wypiera „bardziej swobodne podejście do stanowienia celów kształcenia” (s. 171-172)?
- Dlaczego w polskiej szkole dominują behawioralne i procesualno-poznawcze wzory uczenia się? Dlaczego tak rzadko wykorzystuje się synergię (uczenie się we współpracy) oraz całościowe uczenie się?
- Czy możliwe jest zastąpienie konspektów scenariuszami zajęć?
- Jakie zagrożenia dla kształcenia niesie ze sobą technologia informacyjna?
- Co charakteryzuje nauczyciela określanego mianem „refleksyjnego praktyka” („badacza własnego nauczania”)?