Zagadnienia do dyskusji

  1. Dlaczego pojęcia „kształcenie”, „dokształcanie”, „doskonalenie zawodowe” Robert Kwaśnica proponuje zastąpić określeniem „wspomaganie rozwoju”?
  2. Co wynika z faktu, że nauczyciel działa w sytuacjach niepowtarzalnych (otwartych, niestereotypowych)?
  3. Dlaczego nadrzędną pozycję w zawodzie nauczycielskim zajmują kompetencje praktyczno-moralne?
  4. Jakie konsekwencje dla kształcenia nauczycieli ma fakt, że kompetencji praktyczno-moralnych nie można przekazać w taki sposób, w jaki przekazuje się kompetencje techniczne?
  5. Czy zasadne jest przypuszczenie sformułowane przez Roberta Kwaśnicę, że dominującą tendencją wśród nauczycieli jest „absolutyzacja kompetencji technicznych oraz głębokie zaniedbanie i niewykorzystanie kompetencji praktyczno-moralnych” (s. 310)? Jakie zmiany zaobserwować można w tym zakresie po reformie systemu edukacyjnego w Polsce zapoczątkowanej w roku 1999?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88