Zadania do wykonania

  1. Zastosuj do analizy jakiegoś obszaru praktyki edukacyjnej (np. realizowanej w szkole) dyrektywę pedagogiki negatywnej mówiącą o potrzebie badania rozbieżności pomiędzy stanem postulowanym a rzeczywistością. Jakie będą rezultaty takiej analizy? Jakie uwarunkowania niepowodzeń praktyki edukacyjnej możesz wskazać?
  2. Zapoznaj się z jedną z prac Hubertusa von Schoenebecka wydanych po polsku. Zrekonstruuj na tej podstawie antypedagogiczny obraz człowieka.
  3. Odwołując się do własnego doświadczenia sporządź listę zdarzeń, sytuacji, działań będących pseudowychowaniem (które będąc czymś różnym od wychowania objawiają się jako wychowanie).
  4. Sproblematyzuj zaproponowaną przez Arthura von Braunmühla typologię postaw pedagogicznych wrogich wobec dziecka. Jakie inne rodzaje wrogości (poza subiektywną i obiektywną) można wyróżnić?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88