Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. zdefiniować pojęcie ekologii i ekosystemu;
  2. przedstawić powstanie i rozwój ruchu ekologicznego;
  3. wymienić głównych przedstawicieli pedagogiki ekologicznej;
  4. scharakteryzować zagrożenia ekologiczne dla współczesnego świata;
  5. wskazać etapy (historyczne) myślenia o relacjach człowieka z przyrodą;
  6. wymienić wartości ery ekologicznej wskazane przez F. Caprę;
  7. wyróżnić główne nurty we współczesnej ekologii;
  8. przedstawić zasady biocentryzmu wyróżnione przez P. Taylora;
  9. wskazać różnice między dominującym światopoglądem i ekologią głęboką;
  10. scharakteryzować ekofeminizm wymieniając jego podstawowe założenia i główne nurty.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88