Zadania do wykonania

  1. Spróbuj ulokować pedagogikę Celestyna Freineta na mapie współczesnych ideologii pedagogicznych zaproponowanej przez R. Mayer (ideologie: romantyczna, transmisji kulturowej, progresywna). Czy uzasadniony jest pogląd głoszący, że idee C. Freineta oscylują wokół koncepcji naturalizmu?
  2. W oparciu o różne źródła (w tym Pisma wybrane C. Freineta) przygotuj dokładną charakterystykę technik, takich jak: swobodny tekst, drukarnia szkolna, gazetka szkolna, fiszki samokontrolne, doświadczenie poszukujące.
  3. Na podstawie prac takich autorów, jak: H. Semenowicz, W. Frankiewicz, A. Lewin i inni ustal, w jaki sposób dokonała się recepcja koncepcji C. Freineta w Polsce.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88