Cele nauczania
Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:
- określić, jakich poziomów nauczania dotyczy koncepcja pedagogiczna Celestyna Freineta;
- wskazać, czyje poglądy były najbliższe pedagogice Celestyna Freineta;
- wymienić trzy wartości, które chciał wyrobić w młodym pokoleniu Celestyn Freinet;
- wskazać datę utworzenia eksperymentalnej szkoły przez Celestyna Freineta;
- określić, co stanowiło punkt wyjścia w budowaniu stanowiska pedagogicznego przez Celestyna Freineta;
- wymienić koncepcje, wokół których oscylują idee Celestyna Freineta;
- przedstawić techniki, jakie stosował Celestyn Freinet do aktywizacji wychowanków;
- odpowiedzieć, co to jest „książka życia”;
- wskazać walory pedagogiki Celestyna Freineta;
- wyjaśnić znaczenie terminu „doświadczenie poszukujące”;
- wskazać, jaki był udział uczniów w tworzeniu wizerunku szkoły;
- wymienić walory decydujące o żywotności pedagogiki Celestyna Freineta.