Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. powiedzieć, kim był Janusz Korczak i jak brzmiało jego prawdziwe nazwisko;
  2. scharakteryzować dorobek literacki Janusza Korczaka oraz wskazać prace, w których zawarł on swoje poglądy pedagogiczne;
  3. scharakteryzować pedagogikę Janusza Korczaka;
  4. przedstawić podstawowe założenia (idee przewodnie) i zakresy pedagogiki Janusza Korczaka;
  5. zrekonstruować koncepcję dziecka stworzoną przez Janusza Korczaka;
  6. wskazać, o jakie prawa dziecka powinni zatroszczyć się wychowawcy;
  7. określić źródło kryzysu wychowania według Janusza Korczaka;
  8. scharakteryzować sposób, w jaki Janusz Korczak ujmował relację wychowanek – wychowawca;
  9. wymienić cechy, którymi powinien charakteryzować się wychowawca według Janusza Korczaka;
  10. scharakteryzować recepcję pedagogiki korczakowskiej, badania nad nią oraz jej upowszechnianie i praktyczne aplikacje w Polsce po II wojnie światowej.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88