Zagadnienia do dyskusji

  1. Co było przyczyną antynaturalistycznego zwrotu, jaki dokonał się w naukach humanistycznych na przełomie XIX i XX wieku?
  2. Czy uzasadniony jest pogląd głoszący, że: „Współczesnymi przejawami pedagogiki kultury są m.in. koncepcje hermeneutyczne i krytyczno-konstruktywistyczne” (s. 222)?
  3. Dlaczego pedagogika kultury uległa „nieświadomej ideologizacji”? Co jest przyczyną jej konserwatyzmu?
  4. Jakie konsekwencje powoduje hermeneutyczna reorientacja pedagogiki, zgodnie z którą „podstawowym zadaniem systemu edukacyjnego jest kształcenie jednostki poprzez jej spotkanie z obiektywnymi dobrami kultury” (s. 227)?
  5. Dlaczego pedagogika kultury nazywana jest inaczej „pedagogiką ludzkiej duchowości”?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88