Cele nauczania

Po zapoznaniu się z treścią tego rozdziału student powinien umieć:

  1. scharakteryzować kulturę duchową społeczeństw pierwotnych;
  2. wskazać korzenie wielkich współczesnych cywilizacji światowych: wschodnich (azjatyckich) i zachodnich (europejskich);
  3. przedstawić charakterystyczne cechy wychowania w cywilizacji wschodniej;
  4. ulokować w czasie świadectwa o organizacji szkół w patriarchalnych i feudalnych Chinach;
  5. określić rolę Konfucjusza w starożytnych Chinach, wymienić wskazywane przez niego naczelne idee i ideały;
  6. porównać konfucjanizm i taoizm;
  7. przedstawić, w jaki sposób pojmowano wykształcenie w starożytnych Chinach;
  8. wymienić warstwy (kasty) ludności, które wyróżniał ustrój społeczny starożytnych Indii;
  9. określić charakter kultury duchowej starożytnych Indii oraz wskazać dzieła, za pomocą których była ona wyrażana;
  10. opisać rolę, jaką w życiu Hindusów odegrał buddyzm, przedstawić prawdy, jakie głosił;
  11. wskazać cel wychowania według buddyzmu;
  12. wymienić osiągnięcia, którymi wyróżniali się Sumerowie i Asyryjczycy;
  13. scharakteryzować edukację w starożytnym Egipcie;
  14. wskazać cechy wychowania u starożytnych Żydów.

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88