Zagadnienia do dyskusji

  1. Czy możliwe jest obiektywne porównywanie ze sobą różnych teorii wychowania?
  2. Dlaczego postmodernizm wychodzi naprzeciw oczekiwaniom formułowanym w ramach bezzałożeniowej rekonstrukcji teorii wychowania?
  3. Jakie słabości ujawnia rekonstrukcja hermeneutyczna teorii wychowania?
  4. Czym różni się rekonstruowanie teorii metodą historyczną od analizy teorii w kontekście międzynarodowym (oznaczającej badanie wpływów i zapożyczeń różnych dyskursów)?
  5. Co dla badacza teorii wychowania oznacza sytuacja, w której staje się on „refleksyjnym turystą, podróżującym przez teorie i światy, które one opisują i wyznaczają” (s. 58)?

Pedagogika. T. 1-2

Pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego

Podręcznik przedstawia prądy i kierunki współczesnej pedagogiki, metody badań, związek teorii z praktyką, współczesne teorie wychowania, wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia, inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem.

więcej »

Materiały dla studentów

Tu znajdziesz materiały, które pomogą opanować materiał z podręcznika pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2 i przygotować się do egzaminu.

więcej »

Materiały dla wykładowców

Tu znajdziesz materiały, które pomogą w przygotowaniu wykładów i ćwiczeń opartych na podręczniku pod red. Z. Kwiecińskiego i B. Śliwerskiego Pedagogika. T. 1-2.

więcej »

Copyright © 1997-2024 Wydawnictwo Naukowe PWN SA
infolinia: 0 801 33 33 88